Že jsou večírky skvělou příležitostí poznat kolegy i šéfy v uvolněné atmosféře, to už asi víte. Možná ale nevíte, jak velkou službu vám může (ne)obyčejný večírek udělat. Není to jen zábavná vsuvka ve firemním kalendáři, ale také skvělý způsob, jak podpořit brand, posílit loajalitu zaměstnanců a upevnit soudržnost týmu. Proč si dávat práci s organizací a co vám to přinese? Na co nezapomenout, aby se na vánoční večírek vzpomínalo ještě o Velikonocích?
Vánoční večírek může mít tisíc podob. Může se odehrávat v hospodě v neoficiální atmosféře, stejně tak může mít podobu elegantního soirée s dress codem a skleničkami na stopkách. Zvolte si dopředu koncept večírku tak, aby odpovídal firemní kultuře a zároveň poskytoval prostor pro uvolněnou komunikaci a zábavu. Cílem je umožnit zaměstnancům poznat se na osobní rovině, což povede ke snadnější a příjemnější spolupráci v rovině pracovní. Nezapomeňte, že téma večírku a požadovaný dress code by měl být součástí pozvánky, aby nikdo nebyl na místě zaskočen. Jak naplánovat večírek od pozvánek až po výzdobu, zjistíte v našem článku.
Většina lidí se při představě organizované zábavy na vánočním večírku ošije, za nás je ale správně nastavený program skvělým způsobem, jak vytěžit z akce maximum. Nechcete, aby se zaměstnanci nudili a potulovali po rozích společenské místnosti s pitím v ruce a povídali si s kolegy, kteří sedí v kanceláři u vedlejšího stolu. Není ale ani žádoucí, aby byla zorganizovaná každá minuta akce a večírek se změnil v křeč. Proč je dobře zvolená zábava potřeba a co vám přinese?
TIP: Co dát zaměstnancům, aby to neletělo doma do koše?
Ponožky jako od babičky? Firemní předměty? Ne. Je jeden druh dárku, který spolehlivě uspokojí valnou většinu obdarovaných: dobré jídlo a pití. Sáhněte po dražších lokálních potravinách a delikatesách, které by si spousta lidí běžně nedopřála.
Místnost rozezní zacinkání na skleničku a pohledy všech přítomných se upřou na ředitele či majitele firmy. Co v takovou chvíli říct? Z hlediska vedení firmy je proslov jednou z klíčových součástí večírku. Máte před sebou příjemně naladěné publikum, zároveň ale také poměrně krátký čas, který potřebujete využít na maximum. Dobře si proto promyslete, co chcete sdělit.
Zkuste se vcítit do svých zaměstnanců: co potřebují slyšet, aby se cítili součástí firmy a zároveň věděli, že vám na nich záleží? Potřebují poděkovat a ocenit za práci, kterou investovali do firmy nad rámec svých povinností? Potřebují znovu namotivovat a nakopnout, protože se firmě nedaří jako dříve? Potřebují pochválit za skvělé úspěchy, jichž byli v minulém roce součástí?
Důležitá je empatie, lidskost a emoce. Vánoční večírek není místem pro dlouhé prezentace a čísla, ale skvělou příležitostí pro budování mezilidských vztahů, a to nejen mezi zaměstnanci, ale také mezi vedením a jejich podřízenými. Využijte ji na maximum.
nadsázkou se říká, že na firemních večírcích je nejhorší to hledání nové práce na druhý den. Jen málokterý večírek je tak divoký, že by se někdo styděl druhý den přijít do práce. A pokud se to stane, možná to znamená, že se vám to povedlo: lidé se uvolnili, bavili, smáli a mají si teď o čem povídat. A třeba se už teď těší na příští rok.
Ráda vaří a když jí zbyde čas vedle výchovy syna, ráda se proběhne nebo si vyjde na výlet do přírody.
Buďte v obraze, přihlaste se k odběru novinek e-mailem a ZÍSKEJTE 10% SLEVOVÝ KUPÓN!. Nebojte, váš e-mail nikomu jinému nedáme a budeme vám posílat jen novinky z Officeo magazínu.
Začít odebírat novinky