Novinky a Trendy

A dost! Zahoďte všechen stres a buďte šťastnější

Lucie Horáčková
4 min. čtení
29. 3. 2022
A dost! Zahoďte všechen stres a buďte šťastnější

Jste ve stresu? Není divu. K běžným starostem, pracovním termínům a úkolům se přidaly poslední dva roky, kdy všichni procházíme náročným obdobím. A tato éra zřejmě ještě není u konce. Jenže když jde o zdraví, je životní styl a prevence nad zlato. Přinášíme vám několik tipů, jak předcházet stresu, které můžete uplatnit též jako první antistresovou pomoc, a to jak v práci, tak doma.

Meditace & jóga

Dlouholeté výsledky pozitivního vlivu meditace i jógy na lidský organismus jsou všeobecně známé. Zklidnění mysli a protažení těla pomáhá budovat emoční vytrvalost, zlepšuje spánek a zmírňuje úzkostné stavy. Skvělým vedlejším efektem je kromě ohebnosti také schopnost, kterou každý teamleader ocení. Budete překvapeni, jak lehce vám půjde utřídit si myšlenky a prioritizovat úkoly. Jednoduchým začátkem je sestava několika cviků, známá jako Pozdrav slunci. Zabere přibližně jen 8 minut a již po několika dnech pocítíte první změny.

Jak správně sedět u počítače?

Pravidelným cvičením získáte stabilitu a posílíte celé tělo. Abyste si však nově nabytou energii a držení těla udrželi i během pracovní doby, doporučujeme zaměřit se na také na vaše pracovní místo. Předměty a vybavení denní potřeby může rozhodnout o svém komfortu a duševní pohodě. Důležitý může být i takový zdánlivý detail, jako je ergonomicky správné sezení na kancelářské židli.

Getting Things Done (GTD) aneb Mít vše hotovo

Cítíte, jak na vás doléhá stres a chaos? Přenáší se tyto pocity i do domácího prostředí a vašich interakcí s přáteli a rodinou? Pak je tu metoda vyvinutá americkým koučem Davidem Allenem právě pro vás. Metoda GTD spočívá v tom, že si tvoříte a pravidelně vyhodnocujete různé seznamy. Díky tomu, že máte všechny své úkoly s jejich detaily a deadliny poznačené, nemusíte plýtvat svou mozkovou kapacitou na jejich zapamatování a můžete ji plně využít na jejich splnění. Porozuměním a integrováním principů metody „Mít vše hotovo“ do svého pracovního života zefektivníte práci sobě i týmu, získáte volný čas, zbavíte se stresu a zklidníte svoji mysl. Dalším efektem, který potěší vás i vaše okolí, je zkvalitnění vztahů v týmu, ve společnosti i v rodině.

Úklid s přístupem Marie Kondo

Jestli se hroutíte už jen při letmém pohledu na svůj pracovní stůl, máme pro vás jednoduchou radu – ukliďte si. Čistý stůl rovná se čistá hlava a vaši nadřízení to vědí. Díky úklidu podle japonské poradkyně a spisovatelky Marie Kondo získáte nejen efektivně uklizený pracovní prostor, ale provedete detoxem i svou mysl. Jak na to? Uvedeme alespoň pár základních bodů, které upotřebíte i v prostředí manažerské kanceláře.

muž sedí u svého pracovního stolu a otírá monitor od prachu
Ukliďte si pracovní stůl i kancelář.

Začněte tříděním. Dejte stejné věci na jednu hromadu. Jen tak zjistíte, kolik čeho máte. To platí i pro úkoly nebo papíry. Vše si krok za krokem pročtěte a projděte. Úkoly, které jsou splněné, faktury, které jsou zaplacené, to vše zatřiďte. Věci, které nepoužíváte, nebo nejsou nefunkční, vezměte po jedné do rukou a v duchu jim poděkujte za službu, kterou pro vás vykonaly. Bude tak pro vás lehčí se s nimi rozloučit. Poté je, již bez pocitu lítosti, vyhoďte.

Všemu, co si chcete ponechat, najděte vlastní přesné místo a tam to uložte. Následně zavládne na vašem stole pořádek a vy se už nikdy nebudete zdržovat hledáním.

Co je vidět, to se neztratí.

Pro udržení pořádku použijte průhledné složky, přihrádky nebo plastové transparentní krabice s víkem. Na první pohled uvidíte, co je uvnitř, a nebudete tak plýtvat časem na hledání.

Zbavte se přehnaného „papírování“. V dnešní elektronické době není nutné skladovat veškeré dokumenty, časopisy, noviny nebo štosy poznámek. Pokud potřebujete pro svůj tým plánovat a mít všechny projekty pod kontrolou, pořiďte si některý z elektronických nástrojů pro efektivní řízení práce. Většina z nich má zkušební verzi zdarma a můžete si tak otestovat, jestli vám vyhovuje. Pro „staré školy“ je jedním z řešení přehledná nástěnka. Nástěnky mohou být motivujícím, a přitom levným a praktickým doplňkem, který umožní všem, kdo vstoupí do vaší kanceláře, mít vše potřebné na očích.

Lucie Horáčková

Category Manager

Když máte na něco chuť a nevíte co si dát, zeptejte se Lucie. Je to právě Lucčina zkušenost a profesionalita, díky které dokáže připravit našim klientům skvělé akční nabídky z oblasti občerstvení nebo drogerie. Volné chvíle věnuje Lucie rodině a dětem. Ráda také vyrazí do přírody, ať už pěšky nebo na kole.

Každý pátek vám pošleme nové články do e-mailu

Buďte v obraze a ještě získejte slevu 5% na první nákup v Officeo e-shopu. Nebojte, váš e-mail nikomu jinému nedáme a budeme vám posílat jen novinky z Officeo magazínu.

Další oblíbené články